„NIČ SOM S TÝM NEROBIL!“
Bežný pracovný deň, keď v dopoludňajších hodinách prišla trojica expertov s kolobežkou.
S veľkou, drahou, na komplet rozobratou. Jeden niesol v rukách kolobežku (torzo), ďalší
dvaja v krabici a igelitke súčiastky z kolobežky. Zostal som v nemom údive. Keď si so mnou
dohadovali stretnutie telefonicky, tak mi povedali, že potrebujú len niečo málo na kolobežke
zložiť a nejakú malú opravu. A keď som videl s čím prišli, tak som nevedel, čo mám spraviť.
Či ísť do vývrtky, smiať sa alebo poslať ich preč. Snažil som sa z nich dostať informáciu, čo
vlastne tej kolobežke bolo. Nedokázali to však zadefinovať, len jednoducho skonštatovali, že
nešla. Keď som sa ich pýtal, prečo to nedoniesli v normálnom stave, ale v takomto
predšrotovom, tak som sa opäť dozvedel ďalšiu - dnes už pre mňa štandardnú odpoveď od
mojich zákazníkov. „My sme si to pozerali na youtube a išli sme podľa youtube a tam im to
išlo a nám to nešlo!“ Bol to jednoducho zážitok. Nemali schému, nemali poznačené, čo bolo
s čím spojené, nevedeli, ktorý diel kam patrí, bola to hŕba súčiastok, káblov, konektorov,
z ktorých chceli zložiť veľkú funkčnú a drahú kolobežku. Vedel som, že to nebude
jednoduché, ale sľúbil som im, že na to pozriem. Kolobežka bola u mňa v servise SOMRO asi
2 týždne a priebežne som sa jej venoval. Dostal som ju do takého stavu, že bola pojazdná
a brzdila. Dať to dokopy celé by znamenalo, venovať tomu extrémne veľa času a tým pádom
by sa cena opravy neúmerne navýšila. Zákazníkovi som oznámil, že tu je moja STOPKA,
pretože bez schémy a softvérového krytia by to bol len časovo a finančne náročný experiment.
Pre takto pojazdnú kolobežku si zákazníci opäť svorne prišli. Táto skúsenosť ma utvrdila
v tom, že v žiadnom prípade už kolobežku v takomto stave, neznačkovú a s pečaťou
„výhodnej kúpy“ určite do môjho servisu SOMRO nepreberiem.
Marcel Šomrák – SOMRO.SK
majiteľ